021 - 66426210

درباره ما

درباره ما

معرفی کانون خیریه سندرم داون ایران

كانون سندرم داون ايران مركزي غير انتفاعي و مستقل است كه با هدف ارتقاء رشد جسمي و ذهني افراد سندرم داون تلاش مي كند و در تاريخ 1382/04/26 و با شماره 16867 به ثبت رسيده و از وزارت كشور و ناجا مجوز گرفته است كه در راستاي اهدافش از بدو تولد تا بزرگسالی عضو می پذیرد و بیش از 1400 نفر عضو دارد.

اهم فعاليتهاي كانون تاكنون :

1-توانبخشی ( شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، آموزش ذهنی، موسیقی درمانی و بازی درمانی )- برگزاری جلسات مشاوره ماهانه رایگان توسط دکتر ساحل همتی روانپزشک و بازرس کانون تشکیل کلاسهای آموزشی و هنری ( زبان- ریاضی- کامپیوتر- ورزش - نقاشی - سفالگری – اخلاق – معرق سازی – تئاتردرمانی – گروه نوازی و تک نوازی – مهارتهای اجتماعی و شاهنامه خوانی، نقاشی روی پارچه –بازآموزی دروس – با ن بخوان و ... )جهت بزرگسالان .

2- در زمينه ورزش 4نفر از اعضاء در سال 86 در المپيك ويژه جهاني چين – شانگهاي شركت و4 مدال طلا 2 نقره و1 برنز كسب نمودند، سال 87 در آبان ماه در بازيهاي منطقه اي منا ( شمال افريقا و خاور ميانه) در رشته هاي مختلف شركت و با كسب 16مدال طلا 12نقره و 5 برنز به كشور بازگشتند. و در تاریخ 2الی 12مهر 89 15نفر از ورزشکاران این مرکز در رشته های دومیدانی، شنا، بوچی، ، تنیس روی میز ، فوتبال و وزنه برداری به کشور سوریه (دمشق ) جهت شرکت در بازیهای منطقه منا اعزام و با 19مدال ( 3طلا- 7 نقره و 9 برنز) به میهن اسلامی بازگشتند.

3- در تاریخ 31/3/90 گروه 14نفری ورزشکاران کانون به یونان (آتن ) اعزام شدند تا در سیزدهمین بازیهای جهانی 2011 و در 8رشته ورزشی موفق به کسب 20مدال( 7طلا- 8نقره و5برنز) شدند. بهمین مناسبت مجلس جشنی در تاریخ 14/7/90 در محل فرهنگسرای هنر( ارسباران) به منظورتجلیل از ورزشکاران برگزار گردید وجوایزی به آنان اهدا شد.

4-در دیماه 90 نیز دونفر از ورزشکاران کانون به کشور لبنان ( بیروت) اعزام ودر مسابقات وزنه برداری منطقه منا کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا شرکت و موفق به دریافت 4مدال نقره و 4مدال برنز گردیدند.

5- برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران اعزامی به سوریه در تاریخ 6/8/89 وتجلیل از ورزشکاران اعزامی به آتن در سال 90در محل فرهنگسرای هنر و اهدای جوایز به ورزشکاران مربیان و سرپرستان و سایر هنر جویان کانون.

6- درمسابقات منطقه ای منا 2014 که در کشور مصربرگزار شد، 6نفر از اعضا ی کانون در رشته های شنا ، دومیدانی ، بوچی ، تنیس روی میز، موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند.

7- درمسابقات جهانی 2015 که در لس آنجلس برگزار شد ، 8 نفر از اعضای کانون در رشته های شنا ، دومیدانی ،تنیس روی میز ، فوتبال و وزنه برداری ، موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند.

8- در زمينه فرهنگي اطلاع رساني به خانواده ها از طريق سايت ، نشريات، و دعوت از خانواده ها توسط سیستم اس ام اس در جلسات مشاوره هاي فردي و گروهي بطور مستمر ماهانه و رايگان توسط متخصصين امر و با حضور مستمر دكتر ساحل همتي روا نپزشك و بازرس كانون.

9- شركت در همايشها و كنگره هاي پزشكي، توانبخشي در ارتباط با مسائل افراد سندرم داون از سوي دا نشگا هها .

10- تشكيل واحد مددكاري از دي ماه 86 به منظور كمك رساني به خانواده هاي كم درآمد مددجويان و پرداخت كل يا بخشي از هزينه هاي توانبخشي، پزشكي، جراحيهاي لازم فرزندانشان.

11- شركت در بيست و ششمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر و اجراي تئاتر لطفأ مشغول باشيد در محوطه باز تًئاتر شهر در ايام دهه فجر و ا نتخاب اين نمايش به عنوان نمايش برتر از ديد تماشاگران و دريافت لوح تقدير از هيئت مديره خانه تئاتر و شرکت در جشنواره 27 با نمایش آهی سفید که مضمونی ضد جنگ داشت. و در جشنواره بین المللی 28نیز دو اجرا در محوطه تئاتر شهر با نام فرشته ها می آیند که مورد استقبال فراوان قرار گرفت .

12- برگزاری جشن های نوروزی 86 و جشن تجلیل از ورزشکاران در دی ماه 87 در محل فرهنگسرای هنر و اجرای کنسرت موسیقی در فرهنگسرای فردوس .

13- برگزاری بازار چه خیریه در مجتمع ورزآهنگ واقع در خیابان گاندی در روز 9/12/87 با هدف آشنائی با توانمندیهای افراد دارای سندرم داون و دومین بازارچه خیریه در 14/12/88 در محل مجتمع ورزشی هوتن .

14- چاپ و توزیع کارتهای نوروزی با استفاده از نقاشی های هنر جویان کلاس نقاشی در 5 سال اخیر.

15- برگزاری اولین همایش علمی (آشنائی با سندرم داون ) با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تاریخهای 2 و 3 اسفند ماه 88 در محل دانشگاه .

16- شرکت گروه هنر جویان تئاتر در جشنواره تئاتر شهروندی در سال 90 و اخذ لوح تقدیر و دیپلم افتخار به یکی از بازیگران به نام آیدا عادل پور که در بین گروههای عادی نفر دوم شد و لوح تقدیر به کارگردان تئاتر کانون آقای رسول حق شناس. و شرکت این گروه به دعوت شهرداری منطقه 2در جشنی که 12 اذر 91 روز جهانی معلولین در آمفی تئاتر شهرداری برگزارشد.

17- برگزاری دومین کنگره علمی 2روزه (27و28 بهمن ماه 89) آشنائی با سندرم داون با شعار: جامعه همراه – خانواده آگاه – فرزند توانا در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

18- برگزاری سومین همایش علمی آشنائی با سندرم داون با نام ارتقاء سلامت خانواده وکودک با سندرم داون در تاریخ 14و15 اسفند90 در محل دانشگاه علوم بهزیستی وتوان بخشی .

19- برگزاری چهارمین بازارچه خیریه صنایع دستی و خوراک در محل ورزشگاه ورزآهنگ درتاریخ 5/12/90 .

20- همکاری با دهها طرح تحقیقاتی دکترا وکارشناسان ارشد دانشگاهها.

21- همچنین در 6 اسفند ماه 89 سومین بازارچه خیریه خوراک شیرینی و صنایع دستی در محل مجتمع ورزشی ورزآهنگ واقع در خیابان گاندی برگزار شد که با استقبال زیادی مواجه شد.

22- از سال 87 مددجویان ما هفته ای 2روز از سالن مجموعه توحید استفاده نموده و امسال نیز از دی ماه با همکاری دفتر آقای دکتر قالیباف و سازمان محترم ورزش و همکاران در مجموعه توحید از استخر های بانوان و آقایان و همچنین از سالن توپی آن مجموعه استفاده نموده اند.

23- در تاریخ 29اردیبهشت 90گردش یکروزه 46نفر از بچه های کانون وخانواده هایشان را به محلات داشتیم روزی بیاد ماندنی وخاطره انگیز بود وبه همه نیز خوش گذشت از نقاط دیدنی محلات مثل : روستای خورهه وآتشکده آتش کو و پارک سرچشمه و چند باغ گل دیدن کردیم.

24- برگزیده شدن کار عروسکی این گروه در جشنواره جهانی تئاتر 2012 که در هندوستان برگزار شد بعنوان یکی از ده اثر ارسالی جهان .

25- میزبانی دومین همایش فرهنگی ورزرشی المپیک ویژه در 6 بهمن 91 که در محل مجموعه ورزشی استقلال واقع در تهرانسر غربی در 5رشته دومیدانی، بوچی، تنیس روی میز، بدمینتون وشنا برگزار گردید.

26- شرکت خردسالان کانون در جشنواره کودک، بازی، ورزش در تاریخ 30/11/91.

27- برگزاری پنجمین بازار چه خیریه خوراک و صنایع دستی در اسفند ماه 91 در باشگاه ورزشی افروز واقع در اکباتان .

28- برگزیده شدن گروه تئاتر کانون از بین 26نمایش بیستمین جشنواره بین المللی کودک ونوجوان که از24 مهر ماه 92 در همدان برگزار می گردد.

29- شرکت گروه تئاتر در جشنواره بین المللی کودک و نوجوان که 3 اجرا در جشنواره داشتند و در جشن اختتامیه جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کردند و مورد تشویق بی نظیر میهمانان وشرکت کنندگان قرار گرفتند و جمعیت حاضر دقایقی به افتخارآنان قیام وگروه را تشویق نمودند.

30-شرکت ورزشکاران کانون در چهارمین همایش ورزشی المپیک ویژه شهریور 92 در شهر دامغان

31-برپائی نمایشگاه نقاشی در آبان 92 در محل فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت .

32- هفتمین بازارچه خیریه خوراک وصنایع دستی کانون در اسفند ماه سال 92 با حضور چندین مرکز دیگر در محل سامانه ی حمل و نقل معلولین شهرداری از 9صبح الی 19برگزار شد . علاوه بر هنرنمائی هنر جویان کانون در بخش موسیقی و تئاتر ، هنرمندان و ورزشکاران بنامی همچون علی دهکردی ، پرواز همای ، روزبه نعمت اللهی ،محسن افشانی ،امیر حسین مدرس، عموهای فتیله ای ، بهتاش فریبا ، محمدرضا مهدوی، محمد نوازی و .... نیز شرکت کردند .

33- شرکت مددجویان کانون در کلاسهای آموزش سوار کاری .هفته یک روز در آموزشگاه سوار کاری اریا اسب .

34-چهارمین همایش علمی آشنائی با سندرم داون در محل دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی در تاریخ های 5و 6 اسفند 93.

35- هشتمین بازارچه خیریه خوراک وصنایع دستی کانون در اسفند ماه سال 93 با حضور چندین مرکز دیگر در محل سامانه ی حمل و نقل معلولین شهرداری از 9صبح الی 19برگزار شد . علاوه بر هنرنمائی هنر جویان کانون در بخش موسیقی و تئاتر ، هنرمندان و ورزشکاران بنامی همچون علی دهکردی ،فاطمه گودرزی ، افشین یداللهی ، محمدرضا فروتن ، فرزاد حسنی ، نیما نکیسا ، گروه موسیقی سنتی نوای کهن، گروه موسیقی زورد یواش و .... نیز شرکت کردند .

مشاوره فردی وگروهی هرماهه به صورت رایگان توسط خانم دکتر همتی روانپزشک کانون برگزار می گردد.