021 - 66426210

پنجمین همایش علمی سندرم داون

پنجمین همایش علمي سندرم داون با حضور جمعی از اساتيد، دانشجويان، هنرمندان و خانواده‌های دارای فرزند با سندرم داون در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (دانشگاه آزاد اسلامي ، واحد تهران مركز )برگزار شد.
برگزاركنندگان : مركز تحقيقات توانبخشي اعصاب و أطفال دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي دانشگاه آزاد واحد تهران مركز و كانون سندرم داون ايران،
دكتر ساحل همتي دبير علمي همايش،
دکتر افسانه صمد زاده دبیر اجرایی همایش بودند.
در اين همايش بيش از ٣٠نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌هاي معتبر ايران حضور داشتند، ٧٠ مقاله علمی و ٤٨ پوستر ارائه شده و در روزهاي برگزاري همايش ، هنرجويان كانون سندرم داون به اجراي موسيقي و تئاتر پرداختند و همچنين صنايع دستي و هنري هنرجويان و نشريات فرهنگي و علمي كانون در معرض نمايش و فروش گذاشته شد، همچنين در نخستين روز همايش خانمها فریبا کوثری، فاطمه گودرزی و آقايان ایرج نوذری، نیما نکیسا و روزبه نعمت اللهي از جمله چهره های مطرح هنری و ورزشی بودند به عنوان سفیران سندرم داون ايران معرفی شده و تنديسي به نشانه ي يادبود به ايشان از سوي كانون سندرم داون ،اهدا شد.
طي اين دو روز اساتيد و دانشجويان در موضوعات و رشته هاي مرتبط به صورت تخصصي به سخنراني پرداختند، اقای نیما نکیسا نيز در روز دوم مقاله اي با عنوان توانبخشي و حركت درماني افراد با سندرم داون در قالب سخنرانی ارائه دادند. تصاویر مربوط به این همایش در آلبومی به همین نام در بخش گالری سایت قابل مشاهده است.